Priveľký výber tovaru v obchodoch mätie nakupujúcich

17.08.2006 Celý región

Predstavte si, že zastavíte na čerpacej stanici, aby ste natankovali, a máte na výber z 50 rôznych druhov benzínu, ktoré sa od seba len minimálne odlišujú.
Ako zistila austrálska výskumníčka Catherine Heathová, podobne bezradne sa cítia nakupujúci v supermarketoch, keď si idú kúpiť nejaký tovar a v regáloch nájdu nespočetné množstvo len nepatrne odlišných druhov toho istého výrobku. Heathová, hlavná strategička reklamnej agentúry Kastner&Partners, niekoľko mesiacov skúmala návštevníkov supermarketov pri v podstate zbytočných rozhodovaniach, aké ešte pred desiatimi rokmi vôbec nemuseli robiť. \"Bezpochyby každý, s kým som sa rozprávala, mi povedal, že má už po krk premrštenej ponuky všetkého, čo je dnes dostupné, \" hovorí o svojich zisteniach výskumníčka. \"Všetci hovorili to isté - \'chceme to jednoduchšie\'. \" Nakupujúci nakoniec vyriešili svoju bezradnosť tým, že na priveľkú ponuku tovaru reagovali náhodným výberom - takmer navzdory reklame. Napríklad si kúpili radšej len jednoduchú verziu výrobku bez zbytočných ozdôb, alebo len tie výrobky, ktoré sú momentálne v akcii.
(TASR)
 

Vyberte región